ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

 
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BIOLAND Tőzegfeldolgozó Korlátolt Felelősségű Társaság(továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.bioland.hu honlapon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Felhasználó a továbbiakban együtt: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.bioland.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) keresztül történik, függetlenül attól, hogy a felhasználás az elektronikus áruházat (a továbbiakban: webáruház), vagy más tartalmat érint. A Szolgáltató csak Magyarországon belül vállalja a Honlapon megrendelt szolgáltatások teljesítését, ezért a szolgáltatások teljesítése csak ezen államok területén belül lehetséges.

  1. Általános szabályok, a honlapon folytatott tevékenység

1.1. A Honlap célja a Bioland termékcsalád értékesítése. A termékeknél megjelenített képek, illetve színek illusztrációk, ezért a valóságtól eltérhetnek. A Honlapon található információk jóhiszeműen kerültek elhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

1.2 Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

1.3.  A Szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

1.4. A Felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

1.5. Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.

1.6. Ha a Felhasználó a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

1.7. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

1.8. A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem, iparjogvédelmi oltalom (különösen védjegyoltalom), vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást) a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója kizárólag a Szolgáltató. A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

1.9.A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

1.10. A Honlapon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni az interneten, a következő feltételek betartása mellett:
– Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott tartalmi elemre kell mutatnia.
– A www.bioland.hu fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása (például frame-ek segítségével) nem engedélyezett.
– A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a www.bioland.hu vagy a Szolgáltató támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását, kivéve, ha erről a Szolgáltatóval, mint szerződő féllel kötött írásbeli szerződés másképpen rendelkezik.
– A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt a www.bioland.hu, illetve a Szolgáltató és a linkelő honlap fenntartója között fennálló jogviszonyról és általában a Szolgáltató egyéb szolgáltatásairól.
– A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat.
– A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a Szolgáltató jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.

1.11. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.bioland.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

1.12. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

1.13. A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között felhasználhatja.

2. A Felek közötti szerződés létrejötte

 
2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely www.gipszontoforma.hu honlapon, és/vagy az webáruházon keresztül történik. A webáruház az Ezerjófű termékcsaládot forgalmazza. Megrendelés kizárólag a Honlapon keresztül, online tehető meg, telefonos és személyes megrendelés nem lehetséges.

2.2. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

2.3. A webáruház szolgáltatásainak igénybevétele a számlázási és szállítási cím, valamint az e-mail cím és telefonszám megadásához kötött. Ezzel együtt a Felhasználók elfogadják a jelen ÁSZF-t és a kapcsolódó Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatot.

2.4. A Szolgáltató a Felhasználó megrendelését (ajánlatát) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus levélben van lehetőség.

2.5. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés (egyedi szerződés, megrendelés) írásba foglalt szerződésnek minősül, azonban az kizárólag elektronikus úton kerül rögzítésre, és tárolásra. A szerződéseket kinyomtatott írásos formában a Szolgáltató nem tárolja. A szerződéskötésre vonatkozó elektronikus adat-állományokat a Szolgáltató azok létrejöttét, illetőleg a szerződés teljesítését követő 5 évig őrzi.

2.6. Felhasználónak megrendelői kosara összeállítása során bármikor lehetősége van megrendelésének ellenőrzésére, módosítására és törlésére. A szerződéskötés lehetséges nyelve: magyar. Alkalmazandó jog a magyar jog. A Szolgáltató nem veti alá magát magatartási kódexnek.

2.7. A Szolgáltató adatai:

cégnév:BIOLAND Tőzegfeldolgozó Korlátolt Felelősségű Társaság
rövidített cégnév: BIOLAND Kft.
székhely: 8769 Pötréte, Kossuth u. 149.
nyilvántartó cégbíróság: Zala Megyei Cégbíróság
cégjegyzékszám: cg. 20-09-060172
vezető tisztségviselő: Bedő Adrienne
Adószám: 10401543-2-20.
internet cím: www.gipszontoforma.hu
e-mail: bioland@bioland.hu

Tárhelyszolgáltató:

Cégnév: DotRoll Számítástechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság
E-mail: support@dotroll.com
Web: https://dotroll.com/hu
Adószám: 13962982-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-882068

2.8. A Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az ÁSZF integráns részét képező Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat rendelkezik, amely a Honlap valamennyi felületének alján elérhető.

3. Megrendelés

 
3.1.  A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni.

3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett, magyar forintban (Ft) feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

3.4. A megrendelést a Szolgáltató weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Felhasználó a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

3.5. A webáruházban a Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre ajánlattételi felhívást tesz közzé. Felhasználó a termék megrendelésével ajánlatot tesz, amit a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásával fogad el. A megrendeléseket a webáruház automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a vásárló később visszanézheti.

3.6. Megrendelés feladására a webáruházban a Termékek nevű felületen, a vásárlói kosár („Kosárba rakom”) használatával van lehetőség. A Felhasználó a kiválasztott termékeket a termék részletes adatait ismertető oldalon, a választott termék melletti mennyiség megadásával teheti Kosarába. A Kosár tartalmának módosítására a mennyiség megváltoztatásával van lehetőség, a Vissza link használatával bármikor visszaléphet a vásárló a Termékek felületre, ahol újból megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, így a Kosár tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben a Felhasználó a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a pénztárhoz” linkre kattintást követően, a Pénztár felületen ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, ellenőrizheti a szállítás költségét, és kiválaszthatja a fizetés módját. A megrendelés feladása a „megrendelés elküldése” gomb megnyomásával történik.

3.7. Szolgáltató a Felhasználó vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követő 48 órán belül köteles a Felhasználó részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni, mely azonban nem minősül a Felhasználó ajánlatát elfogadó e-mailnek. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül a Felhasználó részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató e-mail-ben felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval, tájékoztatja a visszaigazolás hiányának okáról (pl. ideiglenes készlet hiány, technikai probléma). A tájékoztatás alapján a Felhasználó írásban közölt kérésére a Szolgáltató köteles az előzetesen átutalt vételár és szállítási költség összegét öt (5) munkanapon belül visszautalni a Felhasználó részére.

3.8. A termék megvásárlásakor a jogszabályi feltételeknek mindenben megfelelő számla kerül kibocsátásra, melyet Szolgáltató Felhasználó részére a termékkel együtt küld meg.

3.9.  A webáruház rendszere minden egyes véglegesített megrendelést külön megrendelésként kezel, így az egymás után közvetlenül, azonos Felhasználónak, azonos címre leadott megrendelései is külön csomagban kerülnek kiszállításra, amely esetben a szállítási díj is minden megrendelésnél külön felszámításra kerül. Amennyiben a Felhasználó már leadta rendelését, de a csomagot újabb termékkel bővíteni szeretné, úgy a Felhasználó az ügyfélszolgálatnak írt levélben kérheti a megrendelések összevonását. Erre a Szolgáltató csak abban az esetben köteles, ha a megrendelés(ek) státusza ezt lehetővé teszi(k), és a megrendelés módosításának igénye a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően a Szolgáltatóhoz írásban beérkezett.

4. Szállítási és fizetési feltételek

 
4.1. A megrendelések kiszállításának díját a Felhasználó viseli oly módon, hogy a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Felhasználótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

4.2. A Honlap felületeinek alján lévő linkben is megtekinthető ÁSZF-ben közölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek.

4.3. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató a Felhasználónak e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen (szállítási cím) teljesíti.

4.4. A szállítási címre történő szállítás esetén Szolgáltató a GLS Hungary szolgáltatásainak igénybe vételével történik.

4.5. A csomagok kiszállítása munkanapokon történik 8:00-17:00 óra közötti időszakban. Amennyiben a Felhasználó ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi (vagy más elérhető) szállítási címet megadni. A telefonos kapcsolat felvételi lehetőség nagymértékben segíti a futár tájékozódását.

4.6. Amennyiben a vásárlás nem utánvétes fizetéssel történik, hanem Barionos bankkártyás fizetéssel vagy Közvetlen Banki utaláson keresztül, a rendelés és a szállítás értéke előre kiegyenlítésére kerül. Ezért ebben az esetben a  futár számára sem vételárat, sem szállítási költséget ne adjon át!

4.7. A csomagot a Felhasználó az átvétel során, a kézbesítő futár jelenlétében külsőleg köteles megvizsgálni, a csomagon észlelt esetleges sérüléseket jegyzőkönyv felvétele mellett rögzíteni. A Felhasználó a jegyzőkönyv felvétele után eldöntheti, hogy visszaküldi-e a külsőleg sérült csomagot, vagy átveszi, amely körülményt a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A csomagot csak az átvétel – utánvétes rendelés esetén az utánvét díjának kifizetése – után bonthatja ki, az átvett csomagot a futár minden esetben a szállítási címen hagyja, és nem szállítja vissza. Ha az átvett csomagban lévő termék megsérült, a sérülést jegyzőkönyveztesse a futárral. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

4.8. A GLS többszöri kiszállítást kísérel meg. A többszöri kiszállítási kísérlet sikertelensége esetén a csomag automatikusan visszaszállításra kerül a Szolgáltató raktárába.

4.9. Amennyiben a Felhasználó a csomag átvételét megtagadja, akkor többszöri kiszállítási kísérletre nem kerül sor, a csomag automatikusan visszaszállításra kerül a Szolgáltató raktárába. A sikertelen kiszállítás teljes költsége a Felhasználót terheli, beleértve a kiszállítás és a Szolgáltató raktárába visszaszállítás díját is.

4.10. Sikertelen kiszállítás esetén a Szolgáltató a megadott e-mail címen megkeresi a Felhasználót a további teendők egyeztetése céljából.

4.11. A termék újbóli kiszállítása a felmerült pótlólagos és újbóli kiszállítási díjak előre átutalása esetén lehetséges. Amennyiben a Felhasználó nem kér újbóli kiszállítást, vagy harminc (30) naptári napon belül nem elérhető, az általa előre átutalt összeg (a termék árának és a kiszállítás díjának összege) felmerült kiszállítási költségekkel csökkentett részét a Szolgáltató visszautalja a Felhasználó részére.

4.12. A termékeket kiszállítással lehet megrendelni.

4.13. Kiszállítás belföldre történik. A szállítási díjat a rendelés határozza meg. A szállítási idő 3-4 munkanap. Banki utalás esetén a csomagot aznap tudjuk feladni, mikor az utalás megérkezik a bankszámlánkra.

4.14. A Felhasználónak minden szállítási mód esetében lehetősége van a fizetés módjának beállítására.

  1. 4.5. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  2. Az utánvétet választó vásárlóknak a termék vételárárát és a szállítás költségét a kiszállítás helyszínén, készpénzben kell a futárnak megfizetniük.
  3. A fizetés történhet banki utalással is a Sberbanknál vezetett 14100134-65813849-01000005 számlára.

4.15. Szállítási költségek.

A szállítási költséget a csomag tömege határozza meg:

  1. 0,01 – 3 kg esetén 1200 Ft
  2. 3,01 – 5 kg esetén 1350 Ft
  3. 5,01 – 10 kg esetén 1400 Ft

d.10,01 – 15 kg  esetén 1550 Ft

Az utánvétes fizetés felára 950 Ft.

4.16. A termékek szállítási határideje 3-5 munkanap, ami utalásos fizetésnél az összeg beérkezésétől számítunk.

 5. Elállás

A Felhasználó a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014.(II.26) Korm. rendelet rendelkezik. A Felhasználó az elállási jogát a termék kézhezvételének napjától számított 14 nap elteltéig; ha eddig az időpontig nem kapta meg Szolgáltató adatairól, a termék és a szolgáltatás jellemzőiről, valamint az elállás jogáról szóló tájékoztatást (írásbeli megerősítést), akkor ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. A Felhasználó elállási nyilatkozatát a Szolgáltatói adatok között feltüntetett postai vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval. Szolgáltató tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Felhasználónak saját költségén kell gondoskodnia. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. Elállás esetén a Szolgáltató követelheti a Felhasználótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. Ezeken kívül az Ügyfelet az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.
Szolgáltató a Felhasználó által kifizetett összeget a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül hiánytalanul visszautalja a Felhasználó részére.
Megfelelő elállás vagy esetén a Szolgáltató a Felhasználónak  visszajáró összeget a Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Felhasználó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését.

A fogyasztó elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta itt áll rendelkezésre. Az Elállási/Felmondási nyilatkozatminta megtekinthető a https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor oldalon a „2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez” résznél.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket
Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás észszerű költségeit.
Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni

A Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát:
–  olyan termék értékesítése esetében, amely a Felhasználó személyéhez kötött, illetve amelyet a Felhasználó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
– hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a Felhasználó felbontotta
– hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében, valamint
– a jogszabályok által meghatározott további esetekben.

Az e pontokban foglaltak kizárólag azokra a Felhasználókra vonatkoznak, akik önálló foglalkozásukon és gazdasági tevékenységi körükön kívül eső célok érdekében eljáró olyan természetes személynek minősülnek, akik árut vesznek, rendelnek, kapnak, használnak, igénybe vesznek, vagy akik az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjei („Fogyasztók”)

6. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról, a jótállásról szóló tájékoztató

6.1. Kellékszavatosság

A Szolgáltató a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
Felhasználó élhet a kellékszavatossági jogával a Bioland Kft. hibás teljesítése esetén. A Polgári Törvénykönyv szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet a vállalkozással szemben. Választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet, az alábbi jogok illetik meg:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket a Bioland Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

6.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Ez esetben Felhasználót a következő jogok illetik meg:
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) bizonyos esetekben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, melyek a következők:
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.3. Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető Bioland Kft. jótállásra köteles. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, a forgalmazó vagy annak megbízottja általi üzembe helyezéskor pedig az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék- és kellékszavatosság alpontokban leírt meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti jótállás keretében a csereigényét, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A termékek visszajuttatásának költsége a Felhasználót terheli. A meghibásodott terméket a Felhasználó közvetlenül a webáruháznak  is visszaküldheti az alábbi címre:
BIOLAND Kft, 8769 Pötréte, Kossuth u. 149.
E-mail: bioland@bioland.hu
Tel: +3693354021

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti jótállás keretében a csereigényét, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

7.Szerzői jogok

7.1. A Weboldal egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem, illetőleg iparjogvédelmi oltalom (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldal, valamint a Weboldal keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

7.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

7.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Weboldalon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató, illetőleg a Jogosult előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

8.Felelősség

8.1. A webáruházban való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

8.2. A webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
– az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltoztatása;
– bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
– bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon;
– bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül attól, hogy papír vagy elektronikus formában érkezik-e –, de főleg bármilyen adat elvesztése;
– bármely szoftver nem megfelelő működése;
– bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

8.3. A Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve a webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

8.4. A webáruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (pl. termékértékelések leírása) minden Felhasználó saját felelősségére veheti igénybe. A webáruház nem moderált automatikusan, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, illetve az bármely más módon a Szolgáltató tudomására jut, úgy a Szolgáltató jogosult bármely tartalom, illetve azok részének ideiglenes vagy végleges, indokolás nélküli eltávolítására. Ismétlődő vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az Szolgáltató jogosult az adott felhasználót véglegesen kizárni az oldal használatából.

8.5. Termékértékelés írása esetén a Felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa beküldött termékértékelést a webáruház a megkérdezése nélkül törölheti, illetve közzéteheti. A termékértékelés beküldésével a Felhasználó a felhasználói neve termékértékeléshez kapcsolt megjelenéséhez hozzájárul.

 9. Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a +3692357181 telefonon, info@ezerjofu.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

A Felhasználó panaszaival elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhat. Elérhetőségek ITT találhatóak.

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

a. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál. Amennyiben Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról (Zala Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége 8900 Zalaegerszeg, Göcseji u. 24.; Fax: +3692510641 e-mail:fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu).

b.Panasztétel a kereskedelmi hatóságnál. Amennyiben Felhasználó a kereskedelemre vonatkozó szabályok megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató székhelye szerint illetékes kereskedelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a felügyeleti eljárás lefolytatásáról (Zalaegerszegi Járási Hivatal Hatósági Főosztály
Hatósági Osztály, 8900 Zalaegerszeg, Kazinczy tér 4. Telefonszám: +36 92 795 053).

c.Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Felhasználó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Bács-Kiskun megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefon: 06-76-501-500

Fax: 06-76-501-538

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefon: 0672-507-154

Fax: 0672-507-152

E-mail:bekelteto@pbkik.hu

Web: www.pbkik.hu

Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 06-46-501-091, 501-870

Fax: 06-46-501-099

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310 vagy 06/22-510-323

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekelteto@gymskik.hu

Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefon: 06-36-429-612/122

Fax: 06-36-323-615

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba.

Telefon: 20/373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

Email: kemkik@kemkik.hu

Web: www.kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A

Telefon: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefon: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-269-0703

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000

Fax: 06-82-501-046

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefon: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: 06-88-429-008, 08-88-814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Online vitarendezési platform

A Fogyasztó igénybe veheti az online vitarendezési platformot, melyen keresztül szintén lehetősége nyílik egy kérelem kitöltésével online vásárlásához kapcsolódó jogvitáit rendezni. Az elektronikus űrlap kitöltésével és minden olyan dokumentum csatolásával,- amely alátámasztja a vitában foglaltakat- nyújthatja be panaszát. Az online vitarendezési platform továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron jár el a közöttük fennálló ügyben.
A platform a következő oldalon érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)

Bioland Kft, 8769 Pötréte, Kossuth u. 149.
E-mail: bioland@bioland.hu

Tel: +3693354021

  1. Záró rendelkezések

 
10.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani.

Pötréte, 2020. április 14.